dinsdag 19 juni 2012

Slak tafereel

Na de markt in mei heb ik even een kleine pauze genomen. Ik knutsel op het moment niet zo heel veel. Ik ben bezig met wat bestellingen weg te werken en voor de rest bezig met de groentetuin(en). We hebben er 1 in onze achtertuin en 1 bij een moestuincomplex. Als er wat oogst is zal ik er eens een foto van maken en hier plaatsen. Sla hebben we in overvloed en de aardbeien worden nu ook lekker rood.

Het slak tafereel heb ik al een tijdje geleden gemaakt maar wilde het toch nog even laten zien. Het is gemaakt op een kurken onderzetter. Ik hou van kleine tafereeltjes. Zo heb je snel iets leuks op de salon- of eettafel staan wat bij het seizoen past. De onderzetter heb ik bekleed met mos. De slakkenhuizen zijn gemaakt van wolkralen.
Het ontwerp is van Atelier Wilma.

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, ik ben blij dat je het toch nog even laat zien. Ik ga dit zeker onthouden om misschien ook eens wat mee te doen.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg schattig! Heb je zelf ook last van slakken in je moestuintje of valt het mee?
    Liefs,
    Nanaya

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier thuis valt het mee met de slakken. Die haal ik ook meteen weg als ik ze zie. Maar op de andere moestuin is het echt verschrikkelijk. Merendeel wordt ook door de slakken opgegeten. Ik weiger gewoon slakkenkorrels te gebruiken maar dat betekent minder opbrengst van de tuin.
      Groet, Caroline

      Verwijderen
  3. Leuk tafereeltje! Pas maar op dat ze niet de buurt van je sla komen...
    Groetjes Severine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattig plaatje zeg !!
    groetjes ingrid

    BeantwoordenVerwijderen