dinsdag 5 juni 2012

Pinguïn

Op de markt in mei had Koen een pinguïn gezien die hij
graag wilde hebben. Deze waren niet te koop maar decoratiemateriaal. Ik kon wel het pakketje kopen dus dat heb ik gedaan. Koen is helemaal gek van de  pinguïn en die gaat ook overal mee naar toe. Hij had een mooie schone buik maar na een uurtje was hij al helemaal vies. Na in de zandbak en in de aarde gespeeld te hebben is het ecru vilt nu grauw. Zijn snavel ziet er niet veel beter uit.







 Ook is de pinguïn dikke maatjes met de haai. Die zitten elkaar achterna en doen verstoppertje. Zo kom ik de pinguïn nog wel eens tegen als ik de planten water geef. Verstopt tussen de bladeren, de haai ligt er meestal naast. Volgens Koen heeft hij nog 2 pinguïns nodig. Want ze moeten met z'n drieën zijn. Zo had hij ze ook op de markt gezien.







De pinguïn kan overigens goed staan doordat er aan de onderkant in het lijf een pijpenrager zit verwerkt. Daar zitten de pootjes aan vast gemaakt.

6 opmerkingen:

  1. O heerlijk wat een leuk beest.
    Ik ben me ook an het verdiepen in knuffels en lappenbeesten.
    Dez zien er geweldig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superleuke pinquin! Weet je toevallig van wie het ontwerp is?

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor dat weet ik. Het is een ontwerp van Marjanne Zuidema, van Atelier Het Zeehaasje.
      Groet, Caroline

      Verwijderen
  3. Wat leuk kan me heel goed voorstellen dat je zoon ernog twee bij wil !
    Groetjes,Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Caroline,

    Zou je mij het adres van Marjanne Zuidema kunnen geven? Ik zou zo graag van haar het patroon van het geitje willen kopen.
    groetjes Grethilde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Caroline,
    Wat leuk deze haai! Ik ben op zoek naar een patroon van een haai, ik wil het vergroten om er een surprise van te maken. Kun jij me vertellen hoe ik aan zo'n patroon kan komen?

    BeantwoordenVerwijderen