maandag 11 juni 2012

Jimmy


Gisteren heb ik voor het eerst een echte pop gemaakt. Een jongenspop voor Koen. Alleen vindt Koen hem niet leuk. Hij moet nog even aan hem wennen. Hij vindt hem eng want hij kijkt de hele tijd naar hem. Toch heeft Koen hem de naam Jimmy gegeven. Jimmy maakt even een rondje door
de tuin om aan de bloemetjes de ruiken.
Maar pas op voor de hommels!

 
Heerlijk tussen de lavendel.

De vrouwenmantel is ook echt prachtig. Zeker vroeg in de ochtend als alle druppels nog op de blaadjes liggen.

Een hele klus om in de boomhut van Koen naar boven te klimmen maar het is gelukt om bij de Afrikaantjes te komen.

 En nog wat hoger en dichterbij de Afrikaantjes.
 
Ik heb een poppencursus gedaan bij Ineke Gray. Echt hartstikke leuk en veel nieuwe dingen geleerd. Je maakt in
1 dag een pop. Aan het einde van de dag heb je de pop klaar. Ik was alleen nog niet helemaal klaar met de haren dus die heb ik gisterenavond er thuis verder opgezet met een haaknaald en in model geknipt. In de pauze heeft Ineke een poppenspel laten zien. Ze maakt echt prachtige poppen en het is een echte aanrader om eens bij haar een cursus te doen. Ze heeft een blog en een site. Hier het adres van het blog. http://poppenatelier-inekegray.blogspot.nl/

Het vestje, rompertje en schoentjes heb ik bij Ineke Gray gekocht. Zelf ga ik ook nog kleertjes maken maar ik vond het toch leuker om Jimmy vast wat aan te doen. En het is allemaal heel mooi gemaakt. Jimmy is ca. 36 cm lang en gemaakt van Zwiterse eco tricot met haren van Mohair. Ik ga zeker nog eens terug om een vriendinnetje voor
Jimmy te maken.

3 opmerkingen:

  1. O ja, jij ging naar Ineke! Dat had je al verteld.Wat leuk! Je pop is prachtig geworden! Ik ben benieuwd of er meer poppen volgen....Mijn handen jeuken ook, maar ik moet eerst allerlei andere leuke kleine dingen maken.

    Groetjes Severine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ga er zeker nog meer maken maar ik heb eerst ook nog andere dingen liggen die af moeten. Maar de cursus was heel leuk en ook zo'n lekker sfeertje.
      Groet, Caroline

      Verwijderen